De eerste paar dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: janaarnink

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Mei 2012 | Canada, Ottawa

Dag mensen. aller eerst ga niet letten op spel fouten.

De eerste paar dagen Canada zijn een feit!

Het begon allemaal op 2 mei 's morgens om kwart over 6, we vertrokken vannuit almelo richting schiphol met de trein. Aangekomen op Schiphol stond Wietse er al. Dit is een klasgenoot van mij, hij loopt dicht in de buurt van mij op een ander bedrijf (ca 5 km)

We checkten in en onze koffers werden gewogen. Je mocht 23 kg mee nemen aan bagage. Nou had ik precies 22.9 kg, dus dat kon niet beter..... We zouden om kwart voor 11 vliegen, maar deze vlucht liep vertraging op. We vlogen ong. om 11.10 uur. Deze vlucht ging richting Frankfurt waarna we daar zouden overstappen en richting Ottawa vliegen. Aangezien we op Schiphol vertraging liepen kwamen we in Frankfurt laat aan. Hierdor moesten we snel bij het juiste punt inchecken. We waren de laatste 2 die het vliegtuig ingingen samen met zo'n ouder stel. Toen we waren op gestegen en je mocht lopen in het vliegtuig werd je drinken aangeboden, je kon vanalles krijgen. Even later kregen we wat eten, dit was aardappels, kip en boontjes. Het was zo slecht nog niet!! 2 uur voor het landen kregen we nog een warme Wrapp. Na 9 uur vliegen waren we het ook wel een keertje zat, we landen toen gelukkig ook snel. Aangekomen op het vliegveld in Ottawa moesten we door de douane. Het feest kon dus beginnen!! Onder de vliegreis moesten alle pasagiers een papier invullen met je naam en wat je hier kwam doen. Wij begrepen al niet veel van dit papier. Bij de douane vroegen ze dus ook om dit blad. Het blad dat half ingevuld was. De VROUW van de douane vroeg ons vanalles!!. Wat we hier kwamen doen, waar we terrecht kwamen, wie alles had betaald, welke school we zaten. Maar al met al mochten we toch verder lopen!! Onze koffers waren gelukkig ook in het goede vliegtuig beland dus deze konden we ook meenemen waar eerst 2 honden waren langs gelopen of wij niks stiekums mee hadden genomen. Maar wij als brave kerels doen dit natuurlijk niet!! Toen we bij de uitgang stonden stond de stageboer van Wietse er nog niet. Wij dus de telefoon van de incheckbalie gebruiken, aardige mensen hier dus! Hij kwam over een kwartier. Toen hebben we even gewacht en een beetje rondgehangen. We moesten wachten op een zwarte chevrolet.. de ene na de andere chevrolet kwam erlangs, maar niet de juiste. Maar toen was het zover, een grote pickup kwam ons ophalen. Een auto wat je nooit zal verwachten maarja, ons hoorde je niet klagen. We gooiden onze koffers in de bak en reden langs de plaatstelijke pizzaboer. Hier kregen we paar pizza's waarmee we richting's wietse stageplek gingen. De pizza's smaakten goed, en ik werd naar mijn stage bedrijf gebracht. Nederlandse tijd was het toen al 12 uur 's avonds, we hadden dus al een lange dag achter de rug, maar hier was het nog 6 uur. Ik maakte kennis en ze kunnen hier gewoon nederlands en twents praten. De 3 (kinderen) 20, 22, 18 kunnen nederlands verstaan maar praten engels terug, Eigenlijk niet zo verkeerd waardoor ik mijn Engels ook nog een beetje bijspijker. om 7 uur ben ik met wieste naar een plaatselijk studiegroep geweest, hier waren kinderen van 12 tot 18 jaar die alles bekeken op een boerderij en les kregen. Wij 2 bekeken alles, het was wel een leuke boerderij kom te zien, maar wel een oude KROAM. Om half 9 werden we opgehaald en heb nog 2 koppen koffie gedronken met jos en z'n vrouw. Toen ben ik naar bed gegaan want 'k was kapot. "s morgens mocht ik uitslapen tot 8 uur, maar was door het nederlandse ritme al om 6 uur wakker, natuurlijk heb ik me nog een keertje omgedraait!! We gingen ontbijten en ze vroegen of ik ook 's morgens een gebakken ei met spek wou, Nee is wel het laatste antwoord wat ik zou geven. Dus dat heb ik al goed terecht!. verder moest ik die dag helpen met uitgraven wat ze zelf doen met de kraan. 's middags ben ik met de zoon rond gereden en de plaatselijke koffie geproefd met een Donut. dit was zeker niet slecht! we hebben alle grote machines bekeken en het landschap bekeken. 's avonds heb ik voor het eers geholpen met melken. Dit ging wel goed. Ze werken hier wel een stuk strakker in Nederland qua Hygiene. Niet verkeerd dus. 's avonds ben ik naar wietse geweest beetje gepraat en gedronken. vanmorgen ben ik om half 6 opgestaan en heb geholpen met koeien melken. Voor de rest heb ik vandaag kalverhokken uitgemest en schoongespoten. Nu was de hogedrukspuit kapot waardoor dit werd onderbroken. Als resultaat dit bericht.


Ik heb het hier naar me zin in de mensen kun je goed hebben. Ook kom ik hier niks te kort.

foto's volgen!!

  • 04 Mei 2012 - 19:25

    Marloes:

    Hoi Jan,

    Leuk om je berichtje te lezen! Foto's zien er ook goed uit. Geniet er nog maar van!

    Marloes

  • 04 Mei 2012 - 19:27

    Maurice:

    Nice om te horen Jan dat je het daar vooralsnog goed naar je zin hebt!;D Wij gaan morgen maar weer in een mooi weertje (hopelijk) een training pakken om kampioen te kunnen worden!;)

  • 04 Mei 2012 - 22:12

    Mam:

    Hé Jan

    Wat een leuk verhaal en mooi dat je het naar je zin hebt daar, vooral die eieren met spek.... Wen er maar niet teveel aan anders valt het hier weer zo tegen!

    Groetjes mam.

  • 10 Mei 2012 - 13:51

    Reutum A1:

    goedemiddag Jan von Sneuman.

    hierbij wil ik u mededelen, dat de laatste training voor het kampioenschap goed en fanatiek is verlopen. we moeten met zijn allen nog een nachtje slapen en dan gaat het beginnen. we gaan er tegenaan en hopelijk hebben we een mooi feestje waar je helaas niet bij bent. maar via de foto's wel kunt meekijken.

    veel plezier daar nog en we houden je op de hoogte als je kampioen zijn.

    Gr

    Reutum A1

  • 07 Juli 2012 - 11:18

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada 2012

Stage lopen in Canada

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

28 tot 3 juli

27 Mei 2012

20-27 Mei

22 Mei 2012

13 mei tot 16

10 Mei 2012

5 mei tot 10

04 Mei 2012

De eerste paar dagen
Jan

Actief sinds 15 April 2012
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 12691

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 04 Juli 2012

Canada 2012

Landen bezocht: