5 mei tot 10 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu 5 mei tot 10 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu

5 mei tot 10

Door: janaarnink

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Mei 2012 | Canada, Ottawa

Dag mensen,

Hier weer een bericht vanuit het koude regenachtige Canada.

Afgelopen zaterdag, zondag en maandag was het Fantastish weer, de temperaturen liepen op tot boven de 20-23 graden. Het was dan ook tijd om mais te poten omdat het de rest van de week wou regenen. Afgelopen zaterdag en zondag is dit dus ook gebeurt. Zondag is wietse bij mij geweest en hebben we rond gereden. We hebben de plaatselijke mechanisatie's bekeken en rond getoerd. Ook hebben we koffie gedronken (tim Hortons) dat is hier heel bekend. toen zijn we naar de boerderij van Wietse gegaan, hij heeft mij een rondleiding gegeven. Het is een boer die veel geld ''verdiend'' aan fokkerij. zo had hij een koe apart liggen met een waarde van $400.000,- nee, ik heb geen 0 teveel getypt. toen we alles hadden bekeken heeft Wietse mij naar mijn stage plek gebracht. hier hebben we nog even koffie gedronken en even later zijn we aan het werk gegaan. We hebben de koeien gemolken en het was avond. maandag was het de warmste dag, het was rond de 25 graden met een beetje wind. Er was een stuk grond van 4 hectare groot waar we stenen en stokken moesten rapen, dit was vorig jaar bos, dit hebben ze gekapt en landbouwgrond van gemaakt. Er lag behoorlijk veel houd en stenen op dus het was wel goed dat dit werd verwijderd, 's avonds is hier dan ook nog de mais gepoot. Ik heb samen met de werknemer de koeien gemolken en we zaten om kwart over 8 in de keuken en het werk was DONE. dinsdag was het weer minder extreem. Ik heb de kalver hokken schoon gemaakt en 's middags hebben we een aantal koeien bekapt, wat ze hier zelf doen. woensdag was het een regen achtige dag, 's morgens heb ik gemolken en na het ontbijt ben ik aan het werk gegaan. ’s Middags heb ik samen met Jos de drainage pijpen dicht gemaakt. De hond Lexy had wat gevonden op het land, dit was een Uil. Deze kon niet meer vliegen. We hebben hem goed bekeken en van het land verwijderd. Een groot beest was het, en het stonk ontzettend. 's avonds na het melken ben ik naar Wietse gegaan, hier hebben we een beetje bij gepraat, en voetbal gekeken. vanmorgen begon de dag weer om half 6 en heb de standaard werkzaamheden verricht, na het ontbijt zijn we naar de Sale heen geweest, hier worden de koeien en kalveren verkocht, al het vee wat weg gaat komt hier bij elkaar. Het was er nog niet erg druk, maar wanneer al het vee er is word het geveild. Het is dus een soort veemarkt. om 11 uur vanmorgen was de dierenarts er, hier ben ik meegelopen en gezien en geluisterd wat hij deed. de dierenarts kon zelfs nog iets Nederlands verstaan, dus ik moest nog oppassen met wat ik zei haha, om 12 uur was hij vertrokken, hij kreeg een sheque mee, zo worden hier de medicijnen betaald. daarna hebben we wat gegeten. ’s Middags heb ik de veewagen schoon gemaakt en er was een man van Lely melkrobots.
Dit was weer een bericht vanuit Canada.

  • 11 Mei 2012 - 15:49

    Irma:

    Jan dat is weer een mooi verhaal wat je hebt opgeschreven.

  • 13 Mei 2012 - 20:47

    Fam. Hulsmeijers:

    Hoi Jan, zo te lezen heb je het wel naar je zin in Canada. We wensen je een ontzettend mooie en leerzame tijd toe, tot gauw, groetjes van je vorige stageboer

  • 22 Mei 2012 - 07:32

    Mia:

    Ha Jan,
    Leuk om je verslagen te lezen! Volgens mij heb je het daar wel naar je zin.
    Veel plezier nog en groetjes uit Borne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada 2012

Stage lopen in Canada

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

28 tot 3 juli

27 Mei 2012

20-27 Mei

22 Mei 2012

13 mei tot 16

10 Mei 2012

5 mei tot 10

04 Mei 2012

De eerste paar dagen
Jan

Actief sinds 15 April 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 12698

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 04 Juli 2012

Canada 2012

Landen bezocht: