13 mei tot 16 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu 13 mei tot 16 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu

13 mei tot 16

Door: janaarnink

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Mei 2012 | Canada, Ottawa

Dag mensen,

vorigeweek zondag begon de dag zoals altijd. Melken,ontbijten,melkstal schoon spuiten en de koeien van voer voorzien. Rond 10 uur ging de familie weg omdat ze communie hadden van een familielid, hierna gingen ze naar de moeder van Riette omdat het moederdag was. Ik had dus de hele zondag het RIJK alleen. Wietse was rond 11 uur bij mij, we hebben toen maar eens de jacuzzy getest. Mooi ding is dit! na een uurtje in de jacuzzy te hebben gezeten zijn we gaan rond touren. We hebben onderweg bij een of andere Canadese shoarma tent wat gegeten, het smaakte in iedergeval wel goed! onderweg kwamen we langs een heel groot melkveebedrijf. We hebben ons toen ook niks bedacht en zijn er heen gereden. het was inmiddels 2 uur 's midddags maar ze waren volop aan het melken, Wietse vroeg aan een man of we het bedrijf mochten bekijken, maar hij verstond geen woord engels. Ik denk dat hij een klein beetje illegaal in dit land was. Een andere persoon kon wel Engels en we mochten overal een kijkje nemen zolang we maar op de looppaden bleven. Dit hebben we dus ook gedaan, ze hadden op dit bedrijf 500 koeien, de stal zat prop vol. Wel een keer leuk om te zien. Toen zijn we weer richting Osgoode gereden. We kwamen om 3 uur weer op mijn stage bedrijf, we hebben nog wat gedronken en toen is Wietse naar huis heen gegaan want hij moest om 4 uur weer aan het werk. Ik heb Roy nog even geholpen met de dumper en het was alweer etenstijd. Na het eten zijn we gaan melken en toen was het avond. Maandag ochtend was het weer vaste prik. Na de standaard werkzaamheden zijn we om half 10 gaan stenen rapen, dit hebben we tot half 1 gedaan, we hadden toen een klein blokje van maar 8 hectare verwijderd van stones. ’s Middags heb ik zitten dumperen. Ze zijn hier de stal aan het uitgraven, dit doen ze in eigen beheer. Dinsdag ochtend hebben we een paar koeien bekapt en verder gegaan met het uitgraven, ook heb ik het jongvee gevoerd en hebben we dubbele lucht van de kleine Ford trekker gehaald. Ook hebben we de stal zomerklaar gemaakt. We hebben alle zeilen opgerold en vast gemaakt. Woensdag heb ik na de vaste werkzaamheden geholpen met al het jongvee verhuizen. Daarna heb ik Roy geholpen met dumperen, we hebben 2 wagens vol met stenen opgehaald van achteren, die stenen moesten in een gat komen waar alle vrachtwagens voor de bouw langs moeten en in de toekomst ook de melkboer langs moet. ’s Middags zijn we verder gegaan met uitgraven, maar toen kwam er een knik in de kabel. De kraan deed het niet meer goed. We probeerden op te zoeken wat het was, maar dit lukte niet. We zijn naar een dealer gereden in de buurt om nieuwe Filters te halen, want misschien was dit het probleem, helaas waren dit de verkeerde filters. Dus dat werk lag stil. Donderdag middag kwam er een monteur en die heeft het probleem verholpen. Nu kunnen de werkzaamheden weer door gaan. Ook heb ik ’s middags de auto gewassen. Vandaag heb ik samen met de werknemer de kuilplaats schoon gemaakt. Alle banden opgeruimd en het plastic weg gegooid. Ook hebben er vandaag 2 koeien gekalfd, sinds ik er ben zijn er 5 stierkalveren geboren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada 2012

Stage lopen in Canada

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

28 tot 3 juli

27 Mei 2012

20-27 Mei

22 Mei 2012

13 mei tot 16

10 Mei 2012

5 mei tot 10

04 Mei 2012

De eerste paar dagen
Jan

Actief sinds 15 April 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 12703

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 04 Juli 2012

Canada 2012

Landen bezocht: