20-27 Mei - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu 20-27 Mei - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jan Aarnink - WaarBenJij.nu

20-27 Mei

Door: janaarnink

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Mei 2012 | Canada, Ottawa

Dag mensen.

Hier een bericht uit het zon overgoten Canada.

vorigeweek zondag was Wietse bij mij. we waren die avond d'r voor naar een feest geweest in de buurt, ze zaten hier allemaal rond een kampvuur. Iedereen moest zijn eigen bier meenenen, heel anders dus dan in Nederland. Het was gezellig en er waren ook paar jongens meer die Nederlands konden. Nadat wij de Canadesen wijs hadden gemaakt dat we de grootste veehouders van Nederland waren met beiden 7000 koeien met 4000 hectare waren we de smaakmakers deze avond. Het was een geslaagde avond. Ook waren er jongens uit zuid Ontario zo'n 600 km hier vandaan. maandag was de bedoeling dat Wietse naar zijn nieuwe stageboer zou gaan. dit is uitgelopen tot dinsdag, omdat de trein vol zat. dus moest hij hier maar een nachtje slapen. Maandag hebben Wietse en ik 3 afkalfhokken uitgemest en een aantal eenlingboxen. 's middags hebben we behoorlijk lang koffie gedronken dus het was alweer tijd om te eten en te melken. Dinsdagmorgen is wietse om 5 uur vertrokken met de trein richting zuid ontario, Hier staat hem een nieuwe stageboer te wachten die hopelijk wel meer tijd heeft voor hem. Verder deze week heb ik vrijdag morgen gras gemaait en hebben we dit 's middags gehakselt. Zaterdag morgen werd beslist dat we de nog eens 21 hectare gingen grasmaaien, dit heb ik dan ook gedaan. Om 12 uur begonnen we met harken en om half 4 zijn we gaan hakselen. 's avonds om half 10 zat het plastic op de kuil en konden we genieten van een aantal biertjes. vanmorgen heb ik alleen gemolken want de werknemer was vrij. Om half 12 zijn we richting Ottawa gereden omdat de jongens nog een aantal dingen nodig hadden zoals schoenen en broeken. De jongens hier gaan net zo graag naar de winkel als ik in Nederland, dus dit nam niet zo veel tijd in beslag.... voor het winkelen zijn we nog ergens gaan eten. hier kon je voor $10 onbeperkt eten. ze hadden echt vanalles, van vlees tot gebak en ijs. Het smaakte wel goed. er liepen wel behoorlijk veel dikke mensen rond, volgensmij kwamen die hier iets te vaak. We waren rond 3 uur terug op de boerderij.

• 28 Mei 2012 - 14:34

Marian Lentferink:

Dag Jan,
    Leuk je verhalen te lezen over Canada. Leuk om te zien en te lezen hoe het je daar vergaat. Ga zo door.
    Groetjes vanuit Fleringen

• 30 Mei 2012 - 16:26

Carla Dierink:

Hoi Jan

Volgens mij heb je het wel naar je zin daar in Canada!
    Het harde werken wordt wel telkens beloond met een paar biertjes!
    Het ga je goed daar,

Groet Carla

• 03 Juni 2012 - 17:10

Yvonne Geuke:

Hey Jan,

Zo te lezen gaat het je goed af in het verre Canada, maak er nog een mooie tijd van en we blijven je ondernemingen volgen.

Groetjes uit Langeveen!

• 03 Juni 2012 - 17:59

Sem Dierink:

Mooi werk heb je daar behalve de stallen uitmesten!
    Ik ben jaloers op de trekkers!

Groetjes Sem